måndag 25 april 2011

På banan igen

Nu är jag på banan igen. Hoppas det håller lite längre denna gången. Efter mitt senaste inlägg tillbringade jag 1 vecka på toa. Efter en sådan pers blir det inget gjort på länge. All kraft jag har kvar går åt till att sucka och svära. Tur att jag bor själv!

Lite har jag faktiskt stickat också.

Som ni ser är det mest tossor.
Jag trodde det var dom sista för denna säsongen, men jag håller på med ett par till.
Jag tovade det ena paret för hårt naturligtis, så det var bara att sticka vidare.

Renée och jag har suttit ute och stickat, jag, och virkat, Renée, i eftermiddag, så nu är dom snart klara.
Jag håller även på med en likadan sjal som den på bilden, fast lila. Den stickar jag om för tredje gången!!! Jag fattar inte varför det blir fel hela tiden. Mönstret är busenkelt och jag har stickat två tidigare. Jag hade bara några varv kvar när jag tappade en maska (ev. ett omslag) och sedan var det omöjligt att hitta rätt igen. Alltihop var Per Morbergs fel:) Han började prata om sina vackra ögon och då tappade jag bort mej. Jag får inte titta på honom när jag håller på med den sjalen, säger Renée, för då blir den nog aldrig klar.

3 kommentarer:

  1. Tycker nog att du fått gjort en hel massa! Hoppas att du kommit in i en bra period, våren och ljuset gör ju i alla fall livet lite lättare på olika sätt, tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Läste på Reenes blogg att ni varit på utflykt också. Så skönt att du mår bättre och sen att få sitta ute utan översvämmning och handarbeta i solskenet är väl inte så dumt.

    SvaraRadera
  3. Ha ha.. Nä, det är inte bra att kolla på snygga karlar samtidigt! ;)

    SvaraRadera