måndag 27 september 2010

Dubbelgångare


Jag vill ju inte va med på bild, så därför visar jag min dubbelgångare istället.
Jag har exakt samma ansiktsuttryck och har tillbringat större delen av förra veckan på en likadan stol.
Sådana veckor orkar jag bara inte blogga. Vissa dagar läser jag inte ens andras.

Jag hade tänkt visa min nuvarande toastickning, men, men........ Egentligen skulle jag inte berätta hur disträ jag är, men jag antar att det inte är någon hemlighet.
Jag stickar (som vanligt) tovade tossor. Dessa är i lila och svart och beställda till en födelsedag. Tack och lov inte förrän den 20 oktober!
Nåväl, idag skulle jag mäta den andra mot den första och kunde inte för mitt liv begripa varför den var smalare. Jag stickar ju med samma stickor och samma garn. Jag är säker på att det hängde ett stort frågetecken över mitt huvud. Till slut kollade jag mönstret och räknade maskorna och upptäcker att den första var i dam storlek, rätt, och den andra var barn storlek 6-8 år!!!!!!!!!! FEL, FEL, FEL!!!!!!!
Hur är det möjligt kan man undra? Jag har inte en aning. Den enda förklaring jag har är att jag hade suttit för länge på toa när jag började och eftersom jag har stickat så många behöver jag ju inte kolla förrän det är dax att maska av.
Jag kommer att va väldigt noga i fortsättningen.

Nu skulle jag iaf visa vad jag stickade förra veckan, men då går det inte att föra över några bilder?!

Jag tror att jag går och lägger mej. Hoppas att inte sängen brakar ihop!

3 kommentarer:

  1. Det har varit lite jobbigt med nätet den sista tiden, kommentarer har försvunnit och det har varit fel allting tycker jag.
    Att du stickade fel gör inget, se det så här; nu har du ju en av varje storlek klar och du behöver ju bara göra en av varje till.
    Tycker din toagris är riktigt häftig, om man nu får tycka det.
    Hoppas sängen höll så du fick sova i fred.

    SvaraRadera
  2. Toagrisen var ju ashäftig!!Stor kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker grisen var gullig, och det är du också. Kramar

    SvaraRadera