onsdag 15 september 2010

Obefintligt minne!

Är det någon som har sett mitt minne, eller som vet var man kan skaffa ett nytt??? På senaste tiden har jag t.ex. sovit med dörrnyckeln ute i brevlådan (jag bor i en marklägenhet!), glömt en gammal väns födelsedag,tappat bort diverse papper och saker och mycket mer som jag också har glömt. Jag blir så trött!!!
Idag skulle jag vara ensam och bara sitta och sticka och njuta av regn och rusk,ta lite bilder och lägga ut här på bloggen hade jag tänkt. Jag vet egentligen att jag inte ska tänka så, men det är också något jag glömmer emellan varven. NU, kl.22.58, kom jag ihåg att jag skulle fotat och nu orkar jag inte. Stickat blev det inte förrän sent i e.m, mer än på min toa-stickning.
Allt jag ska göra tar ju sådan tid! På något sätt går tiden dubbelt så fort nu mot hur det var för bara 10 år sedan. Är det fler än jag som har råkat ut för det, eller är det bara lokalt här hemma hos mej?
Vad jag vet har jag inte hört något om det på vetenskapsradion, men som sagt har jag ju inget minne kvar. Uppdatera mej gärna om jag har missat någon information.

Nu ska jag försöka leta rätt på min säng!

7 kommentarer:

  1. Förlåt att jag inte svarade tidigare. För mycket på gång samtidigt. :) Originalmönstret heter Swallowtail Shawl, finns gratis på Ravelry. Jag har gjort en egen version av den. Tagit bort vissa delar och ökat på andra.

    SvaraRadera
  2. Ta dagen som den kommer, och var glad för allt du fick gjort. Mia Törnblom har skrivit böcker om att vara tacksam mot sig själv, säga 3 saker som vart bra idag. Det kan vara bra, isället för det man inte gjort. Jag glömmer ibland vad jag ska hämta i undervåningen, händer nog alla. Hjärnstress? Hoppas denna torsdag blir en riktigt bra minnedag!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hittade sängen! :-)
    Jag känner ikgen mig; missar, glömmer, tappar bort och letar...allt medan tiden RUSAR fram!

    SvaraRadera
  4. Ha, ha du är inte ensam.
    Tiden går inte bara dubbelt så fort tycker jag den rusar ännu fortare fram och alla grejer eller sådant man ska ha koll på, de lever tydligen sitt eget liv.

    SvaraRadera
  5. Välkommen tillbaka till bloggandet. Dom säjer att man ska motionera hjärnan också, för det är en muskel. Korsord ska vara bra. Själv tycker jag stickning är så rogivande och man kan "sortera" tankarna lite. Det är ett friskhetstecken att du börjat sticka tycker jag.

    SvaraRadera
  6. så skönt att höra att det inte bara är jag

    SvaraRadera
  7. Ja du, du är inte ensam om att känna så där...ibland kan jag bli helt förtvivlad på mej själv som glömmer så mycket men för det mesta tar jag det med ro.

    SvaraRadera