söndag 1 maj 2011

Hjälp!

Jag har så länge dreglat över alla Ishbel som så många av er har stickat, den ena finare än den andra. Fast jag vet att jag inte förstår något när jag försöker läsa engelska mönster drabbades jag just av ett totalt hjärnsläpp. Jag gick just in på Ravelry, klickade på "by now" och här sitter jag med mönstret i handen drabbad av både yrsel och dimsyn bara jag sneglar på pappret.

Samma sak händer alltid när någon mystisk liten ruta poppar upp på skärmen. Då släcks ljuset i min hjärna, dörrarna slår igen och alla har gått för dagen. Det bara ekar när jag försöker hitta någon liten cell som kan hjälpa mej.

Hur ska jag lyckas sticka denna läckerbit? Vet någon om mönstret finns på svenska?
Jag har absolut ingen att fråga.

Tips mottages tacksamt!

4 kommentarer:

  1. Men du ska väl få sticka din Ishbel!
    Jag har aldrig stickat den men tycker att jag är hyfsat bra på engelska mönster.Var mönstret dyrt? Annars kan jag köpa ett och så liksom "amatör överstätta", bit för bit.
    Eller så skickar du mig frågor. Vad tror du?

    SvaraRadera
  2. Det finns flera ställen man kan hitta översättningar.
    Stickamera har en:
    http://www.stickamera.se/ordlista.php
    Ilsefin som ligger på min bloggsida har gjort en egen. Tror du kan hitta lite om du söker runt.
    Lycka till

    SvaraRadera
  3. ingen aning om den finns på svenska men hoppas du fixar det! :) det finns ju som nån skrev här ovan sidor med översättningar av olika uttryck, de kanske kan hjälpa dig.

    SvaraRadera
  4. Vi kan säkert hjälpas åt alla här om du skickar ut frågor, det är inte så himla svårt som man kan tro vid första anblicken

    SvaraRadera