måndag 5 september 2011

Mina loppisfynd


Här är mina små "glaspryttlar". Jag brukar alltid köpa bara ofärgat glas, men jag tyckte dessa var så söta så de fick följa med hem.


Ljusstakarna till vänster hade jag redan två hemma, ev. kommer dom att användas som adventsstake. Som ni ser kan man vända dom uppochner och då blir det lagom till värmeljus.


Tillsist kunde jag inte låta bli att köpa denna underbart vackra vas. Det är en annan passion,kannor och vaser. Om jag någon gång kan flytta till en större lägenhet ska jag plocka fram alla mina "fynd" som nu finns hopträngda i skåp och lådor. Jag har ju köpt alla olika glasgrejer för att jag tycker dom är fina och inte för att dom ska stå högst upp i skåpen så jag inte ens ser dom. Men jag antar att det är fler som har det likadant, eller?

4 kommentarer:

  1. Det var fina grejer. Jag gillar också att gå o titta på glas. Köper gärna udda glas bara de är fina. Det är ju den där speciella känslan man är ute efter eller hur.
    Din glasskål längst upp till höger blev jag väldigt förtjust i. Små gröna köpte jag förra året, just bara för färgen.

    SvaraRadera
  2. Så fina! Jag håller med, köper helst ofärgat men ibland är det kul med lite förg. Jag köpte sockerskål och snipa i grönt och är så glad i dem. Din rosa skål är överjordiskt söt!

    SvaraRadera
  3. vilka fina fynd, gillade verkligen vasen mvh sunnasblogg

    SvaraRadera