onsdag 18 januari 2012

En trevlig dag

Idag har vi haft stickcafé. Nu har även Renées mamma gått i pension, så nu kan vi träffas på eftermiddagen istället. Båda stickade på varsin "prototyp". Det är verkligen Renées specialitet, varje gång jag frågar vad hon stickar så svarar hon att hon stickar på en prototyp;) Många gånger får jag se det färdiga resultatet, men nästan lika ofta blir det inget resultat. Nu har även hennes mamma börjat likadant!
Jag är däremot inte lika fantasifull, utan jag stickar mina tossor. En tjej som har köpt varsitt par till sej och sin sambo har beställt en omgång till som de kan använda när dom andra tvättas. Tala om att vara beroende!
Hennes stickar jag på toa (st.41) och hans 44:or stickar jag framför TV:n. Jag gjorde den ena klar i eftermiddag och innan tovning kan man tro att jag har stickat en eka!

2 kommentarer:

  1. Trevligt med stickcafé. Jag går ibland men tycker det blir lite bullrigt på vanliga caféer, skulle gärna sitta hemma hos någon i lugn och ro!
    Det är roligt när man stickar för att tova, det ser helt galet stort ut!

    SvaraRadera
  2. Så kul med stickcafé! Jag skulle egentligen också ha gått på ett igår, men orken sinade, så jag får ta nya tag nästa vecka istället :)
    Vilken snygg sjal och krage du visade i förra inlägget! Och snygg färg!
    Roligt att du gillade mössmönstret! Det ska bli kul att se om den passar på söndag :)
    Vad snällt att du undrade om Maja! Faktum är hon mår rätt bra nu. Tumören som togs bort visade sig vara en väldigt elakartad och snabbväxande cancer och det fanns också cancerceller i vävnaden omkring. Alltså ett inte så roligt besked... Sen beror det väl förstås på om vi ändå kan ha sån tur att veterinären lyckade få bort allt, vilket vi inte vet. När stygnen togs bort, så kunde hon inte känna något nytt och vi får bara hoppas. Helst att det inte kommer tillbaka alls, eller att det åtminstone får ta lång tid...
    Tack för omtanken!

    SvaraRadera