fredag 1 oktober 2010

Ibland ska man ha tur


Hos just denna optiker var jag och beställde tid igår och idag var denna bilaga med morgontidningen! Tala om tur:) Dessutom har jag aldrig varit där förut, men jag ville pröva någon annan.

Jag lovade ju också att visa mina senaste godingar:

Detta var ett nytt garn. Det är nog det mjukaste jag någonsin klappat.Det heter Chloe och kommer från Svarta Fåret. 21% ull, 47% polyamid och 32% akryl.Pris:39 kr.


Detta heter Passion från Navia. 60% lammull,15% mohair och 25% alpaca. Pris:20 kr.

Detta heter Bris från Gjestal. 50% ull och 50% soya. Pris:20 kr.

Nu väntar jag bara på mina nya rundstickor som jag har beställt från YlloTyll. Denna gången vet jag precis vad jag ska sticka, men jag säger inget utan det kommer bilder så småningom.

Nu när jag kollade såg jag att färgerna inte stämmer, men så är det ju alltid.

4 kommentarer:

  1. Vilken tur du hade. Tycker det brukar bli så att de där kupongerna alltid kommer en vecka sent annars.
    Mycket härligt garn har du köpt också. Undrar vad du tänker göra. Chloe fick jag en känsla direkt vad jag skulle göra med det, undrar om du känner likadant, vi får se.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att det var lite kampanj just nu på glasögon!! Du ser, det är mening med allt!!

    SvaraRadera
  3. Så underbara garn! Jag ser fram emot att få se vad det blir av dem...

    Jag har vart borta från bloggandet ett tag och var nu idag inne och såg din kommenta, tack! Vill du fortfarande ha stickinstruktionerna från norsk till svenska på handledsvärmarna? Jag skickar det gärna till dig, bara säg till!

    Kram, skogsflickan

    SvaraRadera
  4. Så härliga nystanen ser ut, förstår om det kliar i fingrarna att få börja!

    SvaraRadera