söndag 14 februari 2010

Mer garn





Här är mina senaste "älsklingar" som R köpte åt mej igår. Tre olika färger i Drops Nepal och 4 nystan Delight i mina favvofärger. Jag tänkte sticka en sjal av dom och jag skulle bli väldigt tacksam om jag kunde få förslag på mönster på svenska. Jag har aldrig ens försökt tyda engelska mönster. Nepal tror jag att jag ska sticka Yll o Tylls julklappsvantar av. Jag hade även beställt det gröna, men det fanns inte tyvärr. Jag har blivit väldigt förtjust i gröna färger, förmodligen för att jag inte längre tror att vi kommer att få se gröna träd och gräsmattor i år. Jag såg på vädret att det kommer ett snöoväder igen till helgen! Innan all snö har smält är det nog höst. Låter jag deppig är det precis det jag är. Men bara det går lite bättre för oss i OS känner jag mej nog lite mer uppåt. Ingen kan ju påverka vädret m men visst är det roligare att titta på vintersport om det är soligt och kallt och inte som det såg ut på herrarnas skidskytte idag. Regn och blötsnö. Det är verkligen synd om dom aktiva, när det är nästan alla sorters väder under just den timman som tävlingen pågår.


Idag blir det två grodor . Den första kunde jag skrivit och faktiskt även den andra:


* I engelskan har jag stora luckor som jag antagligen får behålla, om jag inte gör mej av med dom.


* När man hör politiska tal, måste man tänka på vem som talar, varför han talar, och om det eventuellt är någon mening i det han säger. :)

9 kommentarer:

  1. Kolla på svenska mönster på www.stickamera.se

    SvaraRadera
  2. Citronen är en trevlig sjal och det mönstret finns på svenska hos sticka

    SvaraRadera
  3. Jag förstår dina problem men engelskan, tänk om "alla" kunde skriva så vi förstår,...ler...
    Väldigt fina färger du införskaffat, själv har jag börjat på en citron och repat upp den, jag måste ha ett annat garn den blev inte till sin rätt i det flrefärgade garnet.

    SvaraRadera
  4. Härliga garner !
    http://www.sticka.org/sv/sticktips/beskrivningar/
    Har en del sjalbeskrivningar och på stickameras gratismönster kanske det finns några på svenska.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Hur gör man sig av med luckor?
    Man fyller dem.
    Man tar bort dem.
    Man stänger till om dem.
    Fler sätt finns säkert ;).
    Alltså, språket är fantastiskt och kul att leka med.
    Fler svenska gratismlönster finns på Järbos webb:

    http://www.jarbo.se/

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Trevlig blogg du har. Tittar säkert in här igen.

    monke

    SvaraRadera
  7. Mmm fiiint garn. Lider själv av sjalmani, förstår inte varför, för jag använder dom aldrig. Lägger dom bara i en hög och tittar på dom.
    Man är väl knasig helt enkelt, fast det finns väl värre saker att lida av.
    Ha det bra, hoppas du hittar nåt bra mönster.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  8. Hej

    Så kul att ha hittat till din blogg! Det där Nepalgarnet ser så himla mysigt ut, kanske måste testa det precis som alla andra :D

    Tittar snart in igen...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera