måndag 8 mars 2010

Fynd!




Är den inte fin?
En av mina grannar är föreståndare på Ria:s loppis i Nässjö, och jag kan bara säga, att kommer ni till Nässjö någon gång måste ni gå dit! Denna fina korg kostade bara
25 kr!!!!!! Jag har ju inte kunnat ta mej dit själv på hela vintern, men jag brukar säga till grannen vad jag är ute efter.Eftersom hon packar upp allt har hon ju koll.

Jag har även bett henne hålla ögonen öppna efter ljusstakar i glas,och dessa två låg också i korgen. Pris:10kr/styck! Jag blev så glad!Jag har olika ljusstakar på bordet,och jag tycker det är så fint när lågorna reflekteras i glaset. I morgon ska jag sortera om mina garner :), och dom allra finaste ska få bo i den fina korgen.

Jag älskar att sortera, så det blir inte första gången som dom flyttas hit och dit.
När jag gick i skolan, och vi hade slöjd, kunde jag sätta mej och sortera knappnålar efter färg! En sommardag härom året visste jag inte vad jag skulle göra, så då sorterade jag mina plastkassar!!! Tror ni att det finns någon hjälp att få mot sorteringsmani? ;) Tur att jag bor själv, eller hur?

Stickningen som ligger vid ljusstakarna är en mosstickad mössa i baby Alpacka. det är min senaste toa-stickning.Den ska bara sys ihop, och sedan får den läggas till samlingarna i väntan på nästa vinter. Vem vet, den kanske kommer redan nästa vecka?!

6 kommentarer:

  1. Inte vinter igen, då försmäktar jag! Fin korg!!!

    SvaraRadera
  2. Underbar korg! Jag kan se den framför mig med fina garner i och så ett par påbörjade stickningar överst...
    Nu får det vara bra med vinter tills i december, så det så!

    SvaraRadera
  3. Ja, gubben säger att ny snö är på gång.. stön!

    Jättefin korg:)

    SvaraRadera
  4. Hahá vad jag kände igen mig själv i sorteringsmani, ändå är jag förvånad över att jag hittar saker jag inte visste jag hade. tycker man skulle ha koll

    SvaraRadera
  5. Jag tar med mig solen fran gran canaria:-)

    SvaraRadera
  6. Hihi.
    Kan du inte komma hit o hjälpa mig att sortera i min garnsamling. Det skulle verkligen behövas hjälp från en sorteringsexpert. ;)

    SvaraRadera