onsdag 17 mars 2010

Orkidé

Tack för era tips om min blomma! Det satt ingen "namnsticka" i krukan, tyvärr.Då hade jag ju haft något att gå efter. Jag har försökt leta på olika saiter, men det finns ju hur många orkidéer som helst, så än har jag inte lyckats. Tillsvidare fortsätter jag som jag brukar och hoppas på det bästa;)

I dag har jag lagat min sticka äntligen. Jag hade tänkt flytta över stickningen på vanliga stickor, och åka in till Konstslöjden och be att få en ny, men jag orkade inte idag. Istället fick jag en droppe superlim av min granne K, och nu kan jag sticka igen:) I morgon är det ju skidskytte, både dam och herr, och då ska jag sticka klart (hoppas jag). Jag har också stickat en "tossa" till, herrstorlek. Det går åt ett hekto garn till varje tossa och det blir st.41.

Annars har det varit en lugn dag. Jag har suttit i dörröppningen och lyssnat på vattnet som porlar när det rinner ner i gatubrunnen jag har utanför min dörr. Underbart att det äntligen har börjat töa!!!! Det syns inte, men det hörs:)

2 kommentarer:

  1. Men det här var ju en rolig blogg! Den sparar vi direkt.
    /Marie

    SvaraRadera
  2. Blomman var ju grym, jag köper mina blommor i ullared, av tyg.....

    SvaraRadera