fredag 26 mars 2010

Nytt försök


Igår kunde jag inte skriva på min blogg. Varför vet ingen. Men här är bilden på mina Oden garn som ska bli tovade tossor. Visst blir man inspirerad! Numera sitter jag ju inte i utan bredvid min fåtölj,så därför har jag garnen där. Jag behöver bara vända lite på huvudet för att se och klappa lite;)
Av kommentarerna jag fick på mitt förra inlägg förstår jag att jag inte är ensam om att drömma om ett garnrum. På tal om det bad Renée att jag skulle förklara att vi är "bara vänner". Jag ska alltså bygga oss varsitt hus plus ett mindre hus till hemtjänsten, eller assistenter får det väl bli. Vi behöver ju båda mer och mer hjälp, och jag vill absolut inte att det ska va någon hos mej hela tiden.
Så som ni förstår måste jag ha en stor tomt, gärna lite offside.
Det kan ju vara min tur i morgon:)!


Här är min vår-låda. Jag har inte varit ute och spanat i andras trädgårdar än, men jag fick hjälp med att köpa och plantera i min låda igår. Visst är dom första blommorna man köper dom allra vackraste? Det är så extrafin grön färg på bladen och blommorna ser nästan självlysande ut efter den långa vintern. Härligt!!!
Jag såg faktiskt en fjäril idag. Jag tycker det är obegripligt hur fort snön smälter och hur fort insekter och blommor kommer fram.

6 kommentarer:

  1. Vilken underbar fåtölj med innehåll.
    Vi kan väl hålla tummarna till i morgon, vem vill inte vinna 215 miljoner.

    Jag har bara tittat på vårblommorna ännu. Får nog vänta ett litet tag till innan jag köper o sätter ur.

    SvaraRadera
  2. Får nog också gå och spela lite, fast jag inte brukar göra det.
    Här är det inte väder till några vårblommor ännu, men snart så....!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder i ditt inlägg! Skönt att ha garnet så lätt att nå!

    SvaraRadera
  4. Duktig du är som planterar blommor, jag är hopplös med växter:)

    SvaraRadera
  5. tack så mycket för födelsedagsgrattningen! :) Vilken härlig fotölj-bild. Klart man ska garnet så man kan njuta av det hela tiden. Men jag håller med dig om garnrum. Vore ju en dröm! Håller med dig om att de första blommorna alltid är de som fastnar extra i hjärtat. Man har ju längtat så länge! :)

    SvaraRadera
  6. Vilken drömplats, en sån fåtölj, garn och en massa böcker

    SvaraRadera