lördag 6 mars 2010

Ny istid??????

Är det det nya istiden som har kommit? I morse när hemtjänstpersonalen gick till jobbet var det -28 grader!!!!!!!!! Men herregud, det var ju en tangering av vinterns kallaste natt.Man kan ju tro att man bor på Nordpolen och inte i Småland. Visserligen på småländska höglandet, men det får väl finnas en gräns även här ?! Nu är det "bara" -11,8, så nu har nog våren kommit,eller?????;).
Trots denna kyla är det en talgoxe som verkligen har fått vårkänslor. han brukar sitta i tallen jag har utanför min lägenhet och verkligen vråla ut sina känslor. Jag frågade honom härom dagen om han ville ha en Vick så att han inte tappade rösten, men han hade inte tid ens att svara. Ganska otacksam tycker jag! Förhoppningsvis får han tag i en fru snart :)

Jag lovade ju både bilder och mönster idag, men det har inte blivit mycket gjort. Jag har mest suttit(!) och sovit. Först somnade jag vid köksbordet, av alla platser, och sedan satte jag mej på toa och sov vidare. Där syns jag ju inte utifrån som jag gör i köket. Hur trött kan man egentligen bli?
Det är likadant nästan varje dag. Jag gör frukost, kokar te och sätter mej för att läsa tidningen. Oftast somnar jag redan när jag har kommit till sidan 2!!!! Det finns absolut inga möjligheter att jag kan hålla mej vaken.
är en anledning till att jag tycker mitt "valspråk" passar så bra! Det finns säkert tusen till, men dom får jag berätta en annan gång ;)

Tack för kommentarerna på mitt förra inlägg! Jag har INTE med datorn på toa. Risken finns att jag skulle bli sittande där och läsa bloggar. Jag passar på att sticka istället.

Nu ska jag försöka komma i säng så jag orkar med Vasaloppet.

3 kommentarer:

  1. Oh meterologerna som påstod att våren kommit till södra sverige.. hahaha..

    SvaraRadera
  2. Gissa vem som har glömt vasaloppet???? FAAAAAAN!

    SvaraRadera
  3. Tack för titten! Alltid kul att se vem som varit på besök.
    På återseende!

    SvaraRadera