söndag 21 mars 2010

Sjal


Så här blev sjalen av det stora nystanet på 400gr. Den blev så stor att jag var tvungen att vika den dubbel när jag skulle fota den, eftersom jag sitter i rullstol gick den inte att hantera.Den blev mycket varm och skön:)Den är stickad med bara räta maskor med stickor nr:10.


Här är ett par tovade tossor i minsta storleken. Det mönstret kan jag inte lägga ut, för det har jag köpt. Det är från Svarta Fåret. Visst är dom söta som en karamell? Jag har stickat sådana små i lila, vårgrönt och orange bl.a. Till minsta storleken går det åt knappt 50gr. på stickor nr:8. Enligt mönstret ska man använda nr:7, men jag stickar ganska hårt.

Annars har jag tillbringat dagen framför TV:n med skidåkning med och utan gevär. Alla är nog glada att säsongen är slut, utom för skidskyttarna, för dom ser rätt slitna ut nu, tycker jag. Även jag börjar bli sliten av allt TV tittande;) Det ska bli skönt att vila upp sej innan friidrotten sätter igång.

5 kommentarer:

  1. Den ser verkligen varm o skön ut. Tossarna är jättegulliga, har aldrig provat att tova själv men jag fingrar gärna på andras grejer när jag ser dem, borde väl försöka själv nån gång.
    Tror nog alla längtar efter våren just nu. Just nu har vi strålande sol och det ser ut att bli en väldans fin dag. Trist man ska till jobbet bara.

    SvaraRadera
  2. Härligt med en stor, varm sjal! Bara för att vi drömmer om vår betyder det ju inte att det blir varmt med en gång!
    Tossorna är verkligen söta som karameller, men min första tanke rörde ändå solen som sken in så vackert och hoppinjagande!

    SvaraRadera
  3. Varma sjalar skall vara stora! Och eftersom vintern håller kvar behöver man en skön och varm sjal.

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Tack för dina goa ord. Jag har varit hemma 1 v o sen jobba jag 1 v men kännser mig helt slut. Ta bara nu i helgen var jag ledig och njöt verkligen av det. Allt kändes finfint även på söndkväll. Men idag när jag varit på jobbet...ja du, det finns inte ord för hur himla trött jag blev. Det är sjukt. Tog en tur med dogsen och sen har jag mest suttit och slöat. Måsten försöker jag undvika för jag tror dom är onödiga ;D.
    Jösses vad du är flitig med stickorna och vilken härlig färg det är på orkidéen. En riktig läckerbit.
    Ha det gott så länge så hörs vi snart igen.
    Kram Cristina

    SvaraRadera