onsdag 24 mars 2010

Garn köp:)

I dag har jag äntligen varit i stan igen. Till Kvantum kom jag aldrig, men jag hann med ett timslångt besök i garnaffären:) Jag började på apoteket. Hela mitt förråd var nästan tomt. Därefter blev det ett besök i tobaksaffären för att kolla om det fanns några stick-tidningar och köpa på mej lite vykort. När jag tittade på korten och just hade valt ett att skicka till min kusin som jag inte har träffat på länge, kommer hon in i butiken! Jag vet inte vem som blev mest förvånad. Hon brukar aldrig handla där, och jag går in där kanske en gång om året! Mycket märkligt.
Jag köpte även två tidningar. Den ena,Kreativ stickning, har jag köpt tidigare. Den andra, Maskor med stil, var ny. Jag har inte hunnit titta i någon av dom än.

Därifrån åkte jag rakt över gatan till en blomsteraffär bara för att få njuta lite av alla underbara orkidéer. Tänk om man hade pengar och fler fönster så att man kunde köpa alla man ville ha;)

Så blev det då dags för garn klappning. Jag hade en hel timma på mej innan färdtjänsten skulle komma;) Dessutom var jag enda kunden så jag hade verkligen plats att åka runt och kolla. Jag var faktiskt väldigt ståndaktig och köpte bara det jag hade tänkt, 18 nystan Oden till mina tovade tossor. 10 mörkgrå, 2 svarta, 2 bruna, 2 orange och 2 rosa-röda. Jag har en del andra färger hemma redan. Ska försöka fota i morgon. Alla Oden ligger i min sköna handarbets fåtölj. Jag kan tyvärr inte sitta där längre, för jag kan inte förflytta mej utan lift, och det har jag ingen i det rummet. Men mina garn har det bekvämt;)

Om jag någon gång vinner drömvinsten på Lotto, ska jag bygga mej (och Renée) varsitt hus. Då ska jag ha ett garn rum bl.a. med hyllor runt alla väggar fyllda med garn. Och där ska jag sitta och sticka och bara njuta. Tänk att kunna köpa alla man vill ha!!!
Vad vore livet utan drömmar?

Angående mitt nya liv, kan jag väl säga att det går så där hittills. Men jag kämpar på, och det kan ju faktiskt bara bli bättre!

6 kommentarer:

  1. Det var inte lite garn som du fick med hem. Jag har letat i alla affärer och kiosker här, men det finns inga sticktidningar. Jag blir så avis när jag läser om er som har det så i era.
    Jag hade sådan tur när det gällde orkideér, köpte tre stycken på Ica för 79 kr styck. Ännu har de stått fint, var ju lite orolig när man köper så där att de ska dö direkt.

    Jag drömmer också om garnrum, affär och att bara ha tid över för det som är roligt i livet. Drömma måste man ju göra.
    Hoppas du hittar nått i trädgården i dag som får igång vårkänslorna.

    SvaraRadera
  2. Du är duktig som kan köpa det du tänkt och inte mer:) Heja dig!

    SvaraRadera
  3. Vad du är gullig! Min allra bästa vän... Tack för att du tänker på mig men vinner jag först så bygger jag det där huset!! (Du får kanske förklara i ett inlägg hur vi menar så ingen tror att vi ska bo ihop ;-))

    SvaraRadera
  4. Det är härligt med nytt garn, man känner sig så rik (även om plånboken blivit tunnare!)
    Hoppas vårljuset blir ett stöd i din strävan att få ordning på dygnet!

    SvaraRadera
  5. Ett sånt rum hade jag också tänkt mig om jag vinner...fast då får man kanske spela också och det är det skralt med. Köpte också garn idag, på nätet, för drygt 700 spänn. Det är med garn som med smågodis - man ska bara ha pyttelite och så tar man lite, lite i de olika facken och när man kommer till kassan så väger det kilo och kostar en halv månadslön.

    SvaraRadera
  6. Jag drömmer om att när jag vinner så ska jag.. listan är lång. Grejen är att jag aldrig spelar så hur ska jag då vinna

    SvaraRadera