onsdag 7 april 2010

Återbäring!

Äntligen kom deklarationen! Jag får tillbaka ca 3700:-! Jag har faktiskt aldrig fått restskatt och ändå är jag lika orolig varje år?! Det kan faktiskt hända att en del av dom pengarna omvandlas till garn;). Jag brukar köpa mej något extra istället för att åka på semester. Det är 21 år sedan jag senast var med i Kämpersvik i Bohuslän. Hur underbart det än är i Bohuslän, så kan man ju inte precis säga att det är handikappanpassat! När jag inte kan gå barfota på stranden, eller klättra upp på "vårt" berg med fikakorg, då vill jag inte åka. Jag har varit där varje semester sedan 1968, så jag har ju upplevt alla fina platser, men det är något som saknas nu för tiden. Jag önskar att någon kunde ta med en stor burk med havsluft hem till mej. Bara det skulle ju va underbart!
Nu när jag inte kan stå alls utan måste ha tillgång till lift är det ju ännu mer omöjligt. Så därför brukar jag köpa mej någon "må bra sak", när alla andra ger sej iväg.

Idag har jag faktiskt stickat nästan ett halvt skaft på min första strumpa. Det var skillnad på stickorna jag vann och dom jag fick av Monica. Mina fingrar somnade inte och inte har någon sticka gått av heller:) Och det är faktiskt lika roligt som så många bloggare skriver om. Det är ju tur att jag har en hel del sockgarn i gömmorna. ( Nu har jag ju inte stickat någon häl än förstås, så det var nog för tidigt att jubla;), men jag har ju bra hjälp att tillgå).

6 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt att man gruvar sig så där varje år. Jag har väl under 35 år endast haft kvarskatt en gång och då var summan så liten att jag inte behövde betala.
    Jag sätter alltid in hela summan på banken. Sparar till det där lilla extra som man vill göra. Senast var min Arubaresa som jag betalade för mig o dottern. Nu sparar jag till nästa resa.
    Garnköp är ju aldrig fel heller. Men det är trist att du har så svårt att få komma iväg. Hade det fungerat hade jag gärna skickat över lite havslukt till dig.

    SvaraRadera
  2. Men du kan åka till Grötö?

    "..på Västerhav har vi möjlighet att tillgodose flera olika önskemål. Om du har en större permobil och därmed även har behov av lift för att ta dig mellan din permobil och till exempel sängen, så kan du bo i ett rum där det finns en taklift. Här på sidan kan du se några av de alternativ på boende som vi erbjuder. Du kan välja mellan att bo i vår huvudbyggnad Änggården eller i en helt fristående stuga.. "

    Havsluft, västkust och anpassat!

    http://www.vasterhav.nu/pub20.asp

    SvaraRadera
  3. Sticka sockor är kul, säjer jag som nästan är besatt av att sticka just sockor !! Precis som du själv upptäckt så är det skillnad på stickor och stickor. För självklart ska vi ju ha bra "redskap" till vår hobby :)
    Vad kul att du fick tillbaka på skatten, själv går jag i väntans tider på just skattebeskedet. Jag hoppas att jag har lika stor tur som du hade.
    Jag har skrivit svar till dina funderingar om mina torgvantar på min sida.

    SvaraRadera
  4. Tack för att du har vill vara följare på min blogg, jag blev så glad. Vad tråkigt att du inte kan komma iväg någonstans.Jag säger som rosenvante i sin kommentar. Om jag bara kunde så skulle jag skicka iväg lite havsluft till dig. Vi brukar åka en vända till västkusten varje år.
    Vilken bra ide att köpa garn för pengarna som du får tillbaka. Ha det gott /margareta

    SvaraRadera
  5. Åååhh, vad kul!! Har du tänkt ut något som du ska köpa?? Kram

    SvaraRadera
  6. Och jag som jämt får betala, ett år var det på nästan 12.000, inte kul, men sedan började jag be mitt jobb dra extra skatt, så då gick det bättre. Ska bli spännande i år, eftersom jag aldrig går in och tittar själv i förväg, men jag hoppas att det går på plus minus noll. Mannen får åter ungefär som du.

    SvaraRadera