fredag 16 april 2010

Vimmelkantig!

Tyvärr blev det inte varken blommor eller garn denna veckan:( Jag hade nämnligen glömt att fråga den som bestämmer, alltså min mage. Den djävulen hade absolut inte lust att åka! Jag skulle åka och handla mat på onsdagen och det roliga på torsdagen, hade jag tänkt. Men i onsdags kände jag att jag behövde en lugn dag hemma.I går skulle jag då åka. Torghandeln håller på mellan 7-14. Jag kom äntligen iväg 16.30!!! Förbannad, hungrig och trött. Jag vågar aldrig äta mer än frukost när jag ska iväg någonstans för att inte behöva gå på toa. Igår satt jag ju där hela da´n, så jag var svimmfärdig av hunger redan när jag åkte. Bilen skulle hämta mej kl.18, och jag vill packa upp och plocka in allt innan jag äter, så jag köpte mej faktiskt en korv på Kvantum medans jag väntade på hemtransport. Alltså hann jag inte mer än lägga in det frysta förrän jag var tvungen att "rusa" in på toa. Klockan var över 8 innan jag åt middag och drack "eftermiddagskaffe". Jag vet att jag inte tål att vara utan mat så länge, men vad ska jag göra när det blir så här? Jag vill inte flytta in kylskåpet på toaletten! Alltså slutade det med att jag kom i säng 4.57!!!!! Då hade tidningen kommit och det hade börjat ljusna. Tack och lov höll fåglarna käften. När hemtjänsten kom och väckte mej kl.10 visste jag inte ens var jag var.
Ursäkta att jag gnäller här på bloggen, men ibland blir det bara för mycket!

Nu sitter jag iaf och dricker mitt kvälls te. Jag köpte ett för mej nytt te igår. Det heter Irish Cream och innehåller whisky och choklad. Jag tycker inte om whisky egentligen, men detta luktade så gott och det var verkligen gott. Det smakar mest choklad. Jag kan verkligen rekommendera det:)

Nu ska jag bara dricka upp och sedan blir det sängen.
GOD NATT!

9 kommentarer:

  1. Hallå eller!! Klart man får klaga lite och skriva av sig!! Herreguuud, jag hade varit fly förbannad och sååå trött när morgonkvisten hade närmat sig... Sova måste man, annars mår man inte bra!

    SvaraRadera
  2. Hej igen, jag kan tyvärr inte hitta din mailadress på din profil, så jag gör ett nytt försök med beskrivningen på bikupemönstret:
    Lägg upp ett maskantal delbart med 8 m.
    Fläta 4 rm åt vänster: Lyft över 2 m på en flätsticka och håll framför arb, 2 rm, sticka flätstickans 2 m rätt.
    Fläta 4 rm åt höger: Lyft över 2 m på en flätsticka och håll bakom arb, 2 rm, sticka flätstickans 2 m rätt.
    Varv 1,3,7 och 9 (räts): Rätt
    Varv 2 och alla aviga v: Avigt
    Varv 5: *Fläta 4 rm åt vänster, fläta 4 rm åt höger; upprepa från* v ut.
    Varv 11: *Fläta 4 rm åt höger, fläta 4 rm åt vänster; upprepa från* v ut.
    Varv 12: Avigt
    Upprepa v 1-12
    Lycka till, kan tyvärr inte visa någon bild, men när du kommer på hur man gör, kan du säkert göra mönstret i två färger.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  3. Jihaaa! Det funkade!! Lycka till nu, hoppas det är detta du söker.
    Lillemor

    SvaraRadera
  4. Visst får du beklaga dig här, det är så skönt att få göra det och de som läser får väl ta det eller så låta bli och läsa, det är ju din blogg och du bestämmer ju vad som ska skrivas.
    Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det är, planera med skjuts, mat och som du skriver toabesök. Det kan ju vara bra att få sig en tankeställare ibland, så tack säger jag för att du skriver om sådant också.
    Så måste jag ju ännu en gång slå ett slag för bloggandet, du ber om hjälp och genast ilar det till en massa och ställer upp. Ser ju att Lillemor skrivit mönstret till dig. Det är väl härligt med denna vänskap över nätet.
    Hoppas du fick sova i natt och har en icke vimmelkantig dag idag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. När ska man få klaga, om inte när dagen har varit en riktig skitdag! Vad kul att Lillemor hade ett mönster till dig, för vantarna är verkligen väldigt fina. Sköt om dig, så hoppas jag att din dag i dag visar sig vara mycket bättre!

    SvaraRadera
  6. Det Irish Cream teet är en av mina favoriter, det är så gott!

    Vet hur jobbigt det är när kroppen styr ens planering, hoppas du har en bättre dag idag...

    SvaraRadera
  7. Skriv det du vill och behöver i din blogg! Och som Rosenvante säger, det kan ge lite perspektiv på ens egen vardag att höra om andras!

    Bra att du gillade teet, det är en sådan besvikelse om man köper något nytt som luktar gott men inte smakar bra! :)

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag har också ett förslag på hur du ska sticka vantarna. Hittar inte heller någon e-post adress. Mönstret heter hålkrus och kan stickas på flera olika sätt.

    SvaraRadera
  9. Jag har kollat lite närgångnare nu, och det är nog hålkrus, som EvaL8 mycket riktigt skriver.
    Nåja, lite olika mönster har väl ingen mått dåligt av. Bikupan är oxå fin och kan säkert användas till vantar eller annat tjusigt!!

    SvaraRadera