måndag 26 april 2010

Mer garn!

Idag skulle jag få lite gjort, hade jag tänkt. Jag skulle stryka, sortera lite papper, ringa ett antal samtal, laga mat att frysa in osv....
Jag kom faktiskt ihåg att ta upp en laxsida ur frysen, men innan jag ens hade öppnat förpackning kom snälla, snälla Renée ner med en portion köttgryta! Laxen åkte genast in i kylen och det enda jag behövde göra var att stoppa in lite broccoli i micron. 2 minuter och 50 sekunder senare var middagen klar!

Alltså har jag inte gjort en enda sak på min lista idag heller.Jag tänkte faktiskt stryka lite när Renée ringde och undrade om vi inte skulle beställa lite garn. Vilken fråga! Naturligtvis hoppade jag på direkt. Så det blev ett evigt surfande runt, men jag tror vi bestämde oss för att beställa från YlloTyll. Det hade ju kommit två nya färger i Drops Delight t.ex. Jag får nog rensa lite bland alla prylar i skåpen i morgon, om jag ska få plats med mer garn. Dessutom fyller jag år på onsdag och det enda jag har önskat mej är presentkort i garnaffären:)
Om jag stickade lite mer än jag gör förnärvarande skulle ju lagret minska, men just nu är det så mycket jag borde göra så ingenting blir gjort. Som jag skrivit förut, jag är knäpp!!!

10 kommentarer:

  1. Kan inte annat än le igenkännande. Ibland blir man bara handlingsförlamad. Inget blir gjort och andra dagar hinner man ju hur mycket som helst. Jag brukar försöka ha en grej jag ska göra och då brukar nästa komma av sig själv osv.
    Men garnköp från Yll och Tyll är ju nått bra. Garn har inget bäst före datum, så det gör inget om det ligger till sig lite.
    Onsdag ska jag komma ihåg.

    SvaraRadera
  2. Håller absolut med Rosenvante! Jag fyllde själv på förrådet idag :D
    Å du! Vi är rätt många som är knäppa här. Det känns bra!

    SvaraRadera
  3. Sitter här med dagens ska-göra-lista bredvid mig och känner igen det du skriver. Tänk så många storkok som aldrig blivit av. Och storbak. Och städningar...
    YlloTyll har jag aldrig varit inne och kikat på, hm, kanske mellan deklarationen och köksskåpsstädningen...? :-)

    SvaraRadera
  4. Kom över och hämta nått vid mig.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du är härligt knäpp, jag är också det, garn behöver vi, mängder av och stickar vi inte upp det kan vi ju klappa på det och drömma om vad vi ska sticka. Grattis i förskott

    SvaraRadera
  6. Du är så gulligt knäpp, men det är nog vi alla stickerskor mer eller mindre, man kan ju inte få för mycket garn. Jag måste ha ett lager hemma som får ligga till sej så jag kan fundera på vad det ska bli av dom.
    GRATTIS på födelsedagen. hoppas att du får en härlig dag. Kamisar Anta

    SvaraRadera
  7. Hej Du har något att hämta på min sida.

    SvaraRadera
  8. GRATTIS på födelsedagen! Kram!

    SvaraRadera
  9. Skrattar lite och känner igen mej i din beskrivning av att ha massor att göra och sen blir det inget alls....men du, det kommer fler dagar.
    Vad härligt det låter att beställa garn...det skulle jag vilja men har bestämt mej för att försöka sticka av det som redan finns här hemma ett tag nu...
    Ha en trevlig valborgshelg !!

    SvaraRadera