söndag 4 april 2010

Dendrobium hybrid "Anna Green"

Så heter min orkidé. Min granne K. hade äntligen hittat den här. Titta gärna på bilderna, hennes blommade med över 50! blommor.
Jag har planterat om den och tre andra idag, så nu hoppas jag att dom fattar att dom ska blomma.
Här började dagen med strålande sol och värme och jag tänkte ta en tur med min rullstol, äntligen. Men innan jag hade ätit frukost började det blåsa isvindar och nu är det mulet och snart börjar det nog snöa IGEN!
Det får bli en kväll med ljus och stickning, och det är ju inte det sämsta eller hur?

5 kommentarer:

  1. Hejsan. Kollade in orkidén Whow vad snygg. Hoppas att du får den att blomma igen, väntar med spänning på bild. Du måste ha en himla otur med dina stickor att du får tag i måndagsexemplar.
    Ha det så gott Anta

    SvaraRadera
  2. Jag blir inte förvånad att det händer mej. Kan något gå fel, gör det oftast det. Mitt liv i ett nötskal!

    SvaraRadera
  3. Tack för länktipset till den bloggen. Har lagt upp den på mina favoriter så jag kan gå dit och få lite tips för min blommor.
    Hoppas du får en finare dag i dag. Vi hade strålande sol hela dagen igår tills på kvällen när det började regna, idag är det mulet och det känns som regnet hänger i luften. Blir väl en innedag då antar jag.

    SvaraRadera
  4. Hej, tack för besöket på min sida. Det är jätteroligt men nya besökare och som dessutom skriver en hälsning.
    Orkidee´r är fina, jag har ett par stycken med vita blommor som står i ett fönster. Det ska bli kul att se om jag kan få dem att blomma fler gånger.

    SvaraRadera