tisdag 20 april 2010

Stickcafé

Ikväll skulle vi ju ha stickcafé igen. Vi kan bara ha det var tredje vecka när Renées flicka är hos sin pappa. Denna gången skulle vi inte va hos mej, utan hos Anna-Britt. Hon bor i huset bredvid vårt och där kommer jag faktiskt in:). Även Renées mamma skulle va med.
Gissa vem som inte kunde va med? Naturligtvis satt jag på toa:( grrrrrrrrrrrrrrrrr!
Jag hade ett eget, först på toa och sedan tillsammans med min älskade radiosporten.

Jag stickade på hälen fram till att jag ska plocka upp maskor igen. Hittills fattar jag faktiskt;) Har ni sett på garnet, att den delen jag minskade blev enfärgad, och baksidan är samma mönster hela tiden.
Mycket märkligt, men fint. Undrar om det blir samma på den andra strumpan också. Det är väl inte troligt, men det får bli som det blir.

Stickorna jag fick av snälla Monica är helt underbara att sticka med. Tänk vad man vänjer sej fort. När jag fick min vinst, och såg stickorna som var med, 2½, trodde jag att det var tandpetare! Jag trodde att jag aldrig skulle kunna sticka med så tunna stickor. Nu när stickar på min disktrasa med 3½, tycker jag att dom är tjocka!

Idag har hemtjänsten städat och bäddat rent, så jag ska faktiskt snart krypa ner. Hoppas bara att SMHI har fel och att det INTE snöar inatt!!!!!!

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är med sockarna, förbannade mage då när det skulle bli stickcafe, osis

    SvaraRadera
  2. Jättefina sockor, hälmaskorna kommer elegant! Visst är det roligt med sockor?!
    Och tunna stickor är nästan lättare att få upp rytm med än tjockare så det går nästan lika fort, tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Trist att bli kvar hemma.. du skulle ha en sån där moppe med fyra hjul och en toalett på som "Dr Mugg" hade, Markolios rollfigur om du vet vem jag menar...

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga glada färger det är på dina sockar. Fint :)

    SvaraRadera