torsdag 15 april 2010

Efterlysning



Är det någon som möjligen har en beskrivning på denna vante, eller vet hur man stickar detta mönster?
Det är granne K. som är fotomodell. Det är hennes mågs farmor som har stickat. K. har sagt så många gånger att hon ska åka och lära sej detta mönster, men som så ofta händer, tänker man att det gör jag se´n. Nu finns det inte längre något se´n, för nu är tanten död.
Visst har dom flesta samma erfarenhet? Att man skjuter upp saker som egentligen inte är varken jobbiga eller tråkiga, det blir bara inte av.
Jag vet inte om det går att se riktigt, men det vita är stickat i slätstickning och det grå ligger liksom ovanpå och är nog stickat i rätstickning.
Hoppas ni fattar hur jag menar!


Titta vad jag hittade i brevlådan!
NU kom jag ihåg att min kontaktman kom med dessa för ca 5 timmar sedan! Som vanligt satt jag på toa, så hon ropade att hon la dom i brevlådan, och det glömde jag direkt!
Finns det inget mirakel piller mot svår demens? Jag blir så trött på mej själv att jag är så fruktansvärt glömsk. Vissa dagar har jag inte ett rätt;) !!!
Nåväl, jag hoppas dom överlever natten iaf.

12 kommentarer:

  1. Vitsippor!
    Det var du först med att visa. Hoppas de klarar sig.
    Har inte sett mönstret innan så jag kan inte hjälpa dig.

    SvaraRadera
  2. Mönstret heter hålkrus enligt den stickbok jag har

    SvaraRadera
  3. Så fint med vitsippor, dom överlever säkert!
    Jag tror inte mönstret är svårt, men vet tyvärr inte var du kan hitta det. Jag tror bara det är räta och aviga maskor och att det är mönstret som gör att det grå ser upphöjt ut.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Lilla gumman... Vi får helt enkelt ta varandra i hand och se glada ut för minnet kommer inte åter... ;-) Fina vitsippor och jag håller med susilull att det är ju bara aviga som gör att det gråa ser upphöjt ut. (vad duktig jag är nu då ;-))

    SvaraRadera
  5. ska titta efter mönstret och se om jag kan skicka nåt till dig på posten..

    SvaraRadera
  6. Vantarna är nog helt underbart varma och täta! Hoppas du får fatt på beskrivning.
    Vitsippor! Nu blev jag lite avis!

    SvaraRadera
  7. Hittar du beskrivningen får du gärna tala om det för såna skulle jag också vilja göra

    SvaraRadera
  8. Hittade i min bok "Bonniers stora bok om stickning" nånting väldigt likt som heter "upphöjt bikupemönster" kan ordna beskrivning till detta om du vill (skrev av hela beskrivningen, men gick inte att skicka som kommentar??!?) kan göra ett nytt försök om du vill,
    testskickar detta meddelande för att se om det funkar.
    Lillemor

    SvaraRadera
  9. Tack för alla tips:)!
    Lillemor, du kan väl skicka beskrivningen som mail? Min adress står ju i min profil.

    SvaraRadera
  10. Jag har stickat sockar med samma mönster på skaften som på vantarna på bilden.När jag kommer hem till mej igen efter helgen så kan jag leta reda på mönstret om du inte fått tag på det redan.Mönstret som är lätt att sticka och mycket effektfullt.

    SvaraRadera
  11. Hej lilla gumman jag lider med dej kan inte vara roligt att sitta på toa:n hel dag men jag hoppas att du mår skapligt ändå. Vit sippor är så fina, här har dom inte kommit ännu. Sådana vantar stickade min farmor åt min dotter när hon var liten även till mej, får du tag i mönstret så hör av dej jag skulle gärna vilja sticka sånna.
    Kramisar hoppas att du får en trevlig helg.

    SvaraRadera
  12. Det där med magar som inte funkar som man vill,det är ett gissel.Va härligt ...att hitta vitsippor i brevlådan :)Dom där vantarna är jättefina.
    Känner igen mönstret,men har det inte.
    Hoppas att du får en trevlig helg.

    SvaraRadera