måndag 19 april 2010

Ännu en dag i pyjamas!

Det blev återigen en dag i pyjamas. Är klockan halv 4 på em är det ju liksom ingen idé att klä sej,eller hur?
Men det blev en bra dag iaf tillslut, för mamma kom med 5 portioner knaperstekt fläsk och löksås:) Jag är så tacksam, för det absolut tråkigaste jag vet är att laga mat. Jag skulle mycket väl kunna leva flera dagar på thé och vatten. Det har jag gjort förr, men nu har jag ju en diktator i magen, och han kräver mat. Appropå min mage, har jag fått en del frågor om den. Jag skrev här hur och varför, men har ni frågor, svarar jag gärna. När jag var sjuk fanns det varken psykolog eller kurator att prata med,så mitt sätt att bearbeta det hela blev att prata,prata, prata med alla som frågade. Det var bra, för då fick jag också en chans att sätta stopp för alla rykten. Man kan ju verkligen undra hur folk är funtade som måste lägga till egna diagnoser när någon är sjuk.Värst var när pappa hade hämtat mej i Linköping för att jag skulle få va hemma på permis över helgen. Jag jobbade på Domus i N-Ö och bad pappa stanna där för att jag skulle få hälsa på mina jobbarkompisar. Den första jag mötte blev kritvit i ansiktet och var väldigt nära att svimma. När jag frågade om jag såg så hemsk ut, svarade hon att en bekant till familjen hade varit inne samma dag och meddelat att jag hade dött!?
Jag tror att jag aldrig blivit så kränkt i hela mitt liv. Räckte det inte att jag hade varit och var, så sjuk? Ville han att jag skulle dö, så att han kunde gå runt i Nässjö och spela sörjande?
Vad mina föräldrar sa till honom vet jag inte, men jag träffade inte honom många gånger till innan han dog!!

Därför tycker jag att det bästa är om folk frågar MEJ om det är något man undrar över.

Nu vann HV71 igen, så nu får det bli en skvätt vin. I morgon är det stickcafé igen, så då kanske den här stickbloggen kommer att handla om stickning:)

4 kommentarer:

  1. Pyjamas en hel dag är inget att förakta, skönt plagg. Hoppas jag inte var för rättfram när jag frågade dig om magen, Må gott

    SvaraRadera
  2. Inte alls! Som jag skrev, är det så jag vill ha det.

    SvaraRadera
  3. Jag visste inte heller detta, läste det förra inlägget nu.
    Du har verkligen haft det tufft och har det fortfarande. Tur du har sådan härlig humor trots allt elände.
    Jag ska erkänna att jag kan längta efter att få drälla runt en hel dag i pyjamas, älskar helgerna när jag kan gå runt riktigt länge. Men jag förstår ju att dag efter dag, kan bli väl så jobbigt.
    Fortsätt du o skicka roliga grejer, vi skrattar gott både jag o gubben. Om jag räknat rätt är ni årsbarn.
    Hoppas du får en bra dag idag och kan komma ut lite och njuta av sol, för den hoppas vi ju syns idag också.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Pyjamas är ju det allra bästa plagget eller hur ;-)

    SvaraRadera