fredag 2 april 2010

Dålig kvalitet eller bara otur?


Någon gång i höstas hade jag turen att vinna ett nystan Opal+stickor. Tyvärr har jag glömt var. Jag har aldrig stickat strumpor, men nu var det dags (innan jag har klappat sönder garnet). Vad händer? Ja, ni ser ju själva.

Så här långt kom jag:(!!!!!!! Eller egentligen inte, för redan på andra varvet började en flisa resa sej. Jag ska maila bilderna till Opal får jag se om dom är snälla och skickar mej en ny. Jag kom fullständigt av mej, men nu har jag letat fram en sticka i plast som jag får använda så länge. "Min" garnaffär i Nässjö säljer inte Opal utan närmaste återförsäljare finns i Jönköping och dit kan jag inte ta mej.

Just nu är jag inne i period där allt som kan gå fel gör det. I går hade vi stickcafé igen och jag skulle passa på att sy ihop senaste paret tossor. Den första gick bra, men den andra sydde jag ihop där man sticker i foten i stället för i bakkant?! Jag blev inte förvånad men väldigt förbannad! Jag avskyr att slarva och det gäller även när jag syr ihop tossor som ska tovas. Alltså hade jag sytt med pyttesmå efterstygn som var helt omöjliga att hitta. Jag fick hjälp av Anna-Britt, men hon såg inte heller. Till slut klippte jag bara där jag trodde att det ev. var ett stygn, och tack och lov, det var det! Det tog en dryg timme att reda ut och det var inte mer än en dryg dm att sprätta! Jag gjorde inte mer sedan, utan jag sydde ihop i dag och nu är dom även tovade. Hoppas nu bara att dom passar den som har beställt dom.


Jag måste bara visa denna krokus. Titta i toppen vilken söt liten orange "mössa" den har:) Det är bara den och ingen av dom andra. Den är nog rädd för att bli förkyld, eller vad tror ni ;)?

Jag har fått en award av Renée, men jag kommer inte ihåg hur man länkar, så den skickar jag vidare i morgon när hon lär mej IGEN.

Till dess önskar jag er alla en GLAD PÅSK!

6 kommentarer:

  1. Åh, jag känner igen mig i det där... går en sak fel kan man vara säker på att det blir fler knasigheter. Bara att lägga åt sidan och ta itu med det en annan dag!

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Det är slitigt när det bara blir fel och fel...
    Hoppas det blir fina strumpor i alla fall! Krokusen är ju ren glädje, underbart med alla knoppar nu!

    SvaraRadera
  3. Vilken storlek har du på stickorna? jag kan skicka en reserv i hållbart trä som prov om du vill ha? Maila mig din adress bara..

    SvaraRadera
  4. Har ett par som är väldigt nära att gå av också. Ser ut som det är en knagge (kvist) som varit just där den är svag. Man blir ledsen när det är så för de är ju inte billiga och sen är det ju omaket när det händer nått.
    Sy med små stygn och ta upp och inte hitta tråden, KÄNNER jag väl igen, så typiskt. Vilken tur att du lyckades hitta rätt tråd och fick upp det igen.
    Krokusen var för söt. Bra att den behåller mössan några dagar till. :D

    SvaraRadera
  5. Som tröst så får du en award från mig:-). KRAM

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får en ny sticka för det måste vara dålig kvalite, så häftig krokus

    SvaraRadera